​​​​Wat Is Een Social Media Marketing Bureau (SMMB)? Begin Direct!

  • Home
  • /
  • Wat Is Een Social Media Marketing Bureau (SMMB)? Begin Direct!
social media marketing bureau

Businessmodel na businessmodel komen je voorbij als je het internet opstart. Vervelende reclames om je te paaien voor een cursus etc. Een daarvan is een Social Media Marketing Bureau (SMMB).

Wat dit is en wat je hier allemaal mee kan bereiken lees je in dit artikel. Je kan dus ook direct beginnen als je het volledige artikel vol met gouden nuggets gelezen hebt. Succes 😉

Social Media Marketing Bureau (SSMB)

Een Social Media Marketing Bureau (SSMB) is een bedrijf dat zich bezig houdt met marketing op social media. Deze manier van marketing vergt geen eigen website, het kan direct via social media campagnes.

De marketing wordt voor 90% van de tijd via Facebook Business Manager gedaan. Facebook is de beste en sterkste manier om mensen te bereiken. Bovendien kan je dezelfde campagne op Instagram draaien zonder extra kosten.

Tegenwoordig starten veel ‘digital nomads’ een Social Media Marketing Bureau. Ze zoeken klanten waarvoor zij de campagnes kunnen gaan draaien en gaan dit vervolgens vanuit elke uithoek van de wereld doen. Dit is mogelijk, omdat je alleen maar een laptop met internetverbinding nodig hebt.

Een goede klant levert tussen de €2.000,- en €3.000,- euro op per maand. Je kan dus zelf de som wel maken als je 5 klanten per maand helpt. Bovendien ben je 2 uurtjes per dag aan het werk.

Het enige wat je hoeft te doen is een campagne opstarten, kijken welke het het beste doet en deze gaan opschalen. Dit is met een aantal klikken gedaan. Bovendien kan je het geld van de klant gebruiken om je campagnes te gaan opzetten. Op deze manier kan je op een hele goedkope manier een Social Media Marketing Bureau opzetten.

social media marketing

Voor Wie Is Een SMMB Geschikt?

Je bent al enthousiast geworden he? Een Social Media Marketing Bureau moet je wel liggen. Je moet namelijk klanten binnen gaan halen. Deze klanten zijn vaak bedrijven die je moet overtuigen van jouw kunnen en wat het voor hen op kan gaan leveren.

Je zult dus moeten gaan pitchen bij bedrijven. Dit kan aan het begin lastig zijn, maar zo doende leert men 😉 Bovendien kan je bijvoorbeeld beginnen bij je sportschool of je voetbalclub etc. Zoek iets wat makkelijk is om mee te beginnen en ga vooral doen. Dat is super belangrijk. Daar leer je tenslotte het meeste van.

Een Social Media Marketing Bureau is dus geschikt voor mensen die ‘niet op hun mondje gevallen zijn’. Na het binnenhalen van de klanten moet je de relatie onderhouden en dus eens in de zoveel tijd langs het bedrijf gaan om resultaten te laten zien en ze vertellen hoe het gaat.

Lijkt dit je wat en ben je ouder dan 18? Dan is de beste manier om een Social Media Marketing Bureau te starten via de Agency Masterclass. Ben je jonger dan 18? Vraag het dan eerst even aan je ouders/voogd.

Wat Is Het Startkapitaal Van Een SMMB?

Zoals je hebt kunnen lezen is het startkapitaal weinig tot geen. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf zou willen. Maar om een Social Media Marketing Bureau te starten, kun je zelfs zonder startkapitaal beginnen.

Het enige wat geld kost, is de advertenties. Als je klanten binnen haalt en vraagt of ze de eerste maand vooruit kunnen betalen, dan heb je dus geen startkapitaal nodig. Van dat geld ga je de advertenties maken die je elke maand meer winst gaan opleveren. Ideaal.

Met startkapitaal beginnen kan natuurlijk ook heel goed. Je hoeft dan het bedrijf niet om een vervroegde betaling te vragen, dit kan meer vertrouwen scheppen bij het bedrijf. Als je een startkapitaal hebt, adviseer ik je zeker om dit te gebruiken.

startkapitaal social media marketing bureau

Voordelen Social Media Marketing Bureau

Er zijn een hoop voordelen aan het runnen van een Social Media Marketing Bureau. Deze voordelen zet ik even voor je op een rijtje:

  • Geen startkapitaal nodig
  • Goedkope manier van marketing
  • Heel groot bereik
  • Social media platformen met elkaar verbinden
  • Deels locatie onafhankelijk
  • Zo veel verdienen als je zelf aankan
  • Eigen baas
  • Eigen tijden bepalen
  • 2 uurtjes per dag werken
  • Alleen een laptop en internet nodig
make it rain money GIF

Nadelen Social Media Marketing Bureau

Als er voordelen zijn, zijn er natuurlijk ook altijd nadelen. Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel, right? Hier alle nadelen op een rijtje:

  • Eens in de zoveel tijd meeting
  • Als het bedrijf besluit te stoppen met SMM dan valt er direct een bron van inkomsten weg
  • Elke dag 2 uurtjes werken (ook in het weekend). Dit kan voor veel mensen een nadeel zijn, maar voor mij zeker niet 😉 Bepaal dit voor jezelf!
  • Bedrijven pitchen

Zoals je ziet zijn er wel veel minder nadelen. Dit hoeven niet eens nadelen te zijn. Misschien vind je het pitchen wel leuk en vind je het niet erg om elke dag 2 uurtjes te werken en een meeting met bedrijven te houden. Dit kan overigens ook via Skype bijvoorbeeld.

Starten Met Een Social Media Marketing Bureau

Als je wil gaan starten met een Social Media Marketing Bureau kan het heel lastig zijn om dat begin te maken. Wat voor Facebook campagnes ga je draaien, wat is je sales pitch, hoe ga je klanten naar je toetrekken etc.

Om je hierbij te helpen heeft Boyd Hoek de SMMB Masterclass cursus gemaakt. Deze sluit hier perfect op aan.

Wil je meer informatie over de SMMB Masterclass? Check dan hier mijn uitgebreide review: SMMB Masterclass review.

Succes!